Tuesday, July 21, 2009

Frescobaldi - Remole / Toscana

Bu benim burada aldığım ikinci şarabımdı. Bu şarap hakkında kiminle konuştuysam oldukça iyi olduğunu söylediler, sanırım damak tadı denilen şey burada. Bana o kadar ahım şahım gelmedi. Tabii bu ne ile beraber içtiğize de çok bağlı. Tadı biraz sert, buruk. Ben biraz daha baharatlı ortamlarda, çiçekli yerlerde yetişen üzümlerden yapılan şarapları seviyorum. Sanırım ondan olsa gerek bu bana biraz sert ve kokusuz geldi. E hal böyle olunca bitirmesi 1 haftadan uzun sürdü. E ilki de kısa sürmüştü, ödeştik yani :)

Not (27/11/09): Sarabin uzumleri 85% Sangiovese ve 15% Cabernet Sauvignon imis.



Bu arada burada Türkiye'den peynir tadı arayan arkadaşlar için de iki peynir önerisi geçeyim. Gerçi ikisi de İtalyan peyniri değil ama, napalım artık :)

Feta Cheese --Eğer beyaz peynir istiyorum bulamıyorum diyorsanız, gidip bir markete 'Feta Cheese' isteyin. E tabii kendileri Yunanistan'dan geldiğinden pek tanıdık bir lezzet. Tam yağlı inek peyniri :)

Emmertaler --Şöyle güzelinden bir kaşar peyniri benzeri, tok, hafif dile dokunan, lezzetli bir peynir arıyorum diyorsanız da Emmerdale'yi tek geçiyoruz. Özellikle bu pakettekini.
Kokusundan, sanki eski kaşar yapacaklarmış da vazgeçmişler gibi bir izlenim veren başarılı bir peynir. E bu da İsviçre peyniri tabii ki :)



Ama bir daha ki sefere İtalyan penirlerinden yazacağım ve tabii ki beni bayıldığım, Mozzaralla ilk önce gelecek, sonra da Gorgonzale...

No comments:

Post a Comment